top of page
Bemutatkozás
Rólam

​​​

Baráz Rita  szakvizsgázott fejlesztőpedagógus vagyok, 3 gyermek édesanyja. Mindig is gyermekekkel szerettem volna foglalkozni, ezért tanultam pedagógusnak.

Fontosnak tartom, hogy szakmailag folyamatosan fejlődjek,  ezzel is elősegítve a hozzám forduló gyermekek képességeinek kibontakoztatását.

 

Képesítéseim:

  • Magyar tanítói diploma (ELTE 2001)

  • Óvópedagógusi diploma ( Kecskeméti Főiskola 2003)

  • Német nemzetiségi óvópedagógusi diploma (Soproni Egyetem 2005)

  • Fejlesztőpedagógusi diploma (Debreceni Egyetem, 2012)

  • Pedagógus szakvizsga differenciál pedagógia szakirány  (Debreceni Egyetem, 2013)

  • Pető Intézet ( konduktor hallgató 1999.-2001.)

  • Kulcsár- féle komplex mozgásterápia (Delecato) - Nyíregyháza, 2013.

  • Nemzetközi Csecsemőmasszázs CIMI oktató 2015.

 

​Elsősorban 3-14 éves korú gyermekek fejlesztésével foglalkozom, különös tekintettel az óvoda és az iskola közötti átmenetre (iskola-előkészítő foglalkozások keretében),

- óvónőként tudom, mit szükséges magával vinnie az óvodából a sikeres iskolakezdéshez,

- tanítókent tudom, mire lesz szüksége a gyermekeknek az iskolában,

- fejlesztőpedagógusként pedig ezen a képességek fejlesztésére koncentrálok.

Egyénileg, tanulási zavarral küzdő (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) gyermekek fejlesztését is  szívesen vállalom.

Alapvető értéknek tartom a precíz és szakmailag megalapozott diagnosztikai méréseket, majd az erre épülő, egyénre szabott, következetes fejlesztési munkát. Minden esetben bevonom ebbe a közös munkába a szülőket, és esetenként a nagyszülőket is.

 

Meggyőződéssel vallom, hogy fejlesztő munkám csak akkor lehet eredményes, ha a CSALÁD segítő együttműködésével haladunk lépésről lépésre a közösen megválasztott úton.

Idézet

"A gyermek a legtökéletesebb teremtmény, mert egyedül ő tudja megalkotni saját egyéniségét. A gyermek lelke lágy viaszhoz vagy fehér papírhoz hasonló, ahová magának a gyermeknek kell belevésni a képzeteket."

Maria Montessori

 

A fejlesztőpedagógus

 

A fejlesztőpedagógus legalapvetőbb feladata, a tanulási nehézségek kialakulásának a megelőzése ill. korrekciója.

 

Az iskolai tanulást nehezítő tényezők már óvodás korban is felismerhetők, és a súlyosabb esetek elkerülése érdekében már ekkor elkezdjük a preventív munkát.

 

A 3-7 éves korosztály idegrendszeri fejlődésének jellemzője, hogy ebben az időszakban a leghatékonyabb. Nem véletlen, hogy a fejlesztés is ennél a korosztálynál a legeredményesebb, így még iskolakezdés előtt rendeződhetnek azon részképesség hiányok, amik a későbbiekben tanulási nehézségekhez vezethetnek.

A gyerekek életében az első iskolai sikerek vagy kudarcok meghatározhatják a hozzáállásukat a tanuláshoz, ezen keresztül pedig későbbi sikerességüket az iskolában. Még a legokosabb gyermekek esetében is a kisebb, esetlegesen rejtett részképesség hiányosságok felmérése és korrigálása, illetve a tudatos felkészülés az iskolai feladatokra, az iskolák elvárásainak pontos ismerete, a megfelelő életkorban történő iskolakezdés, mind hozzájárul ahhoz, hogy a gyerekek könnyebben vegyék az óvoda és az iskola közötti átmenetet, és sikerrel induljanak az iskolában.

A felmérő tesztek és a foglalkozások alkalmasak arra, hogy a fejlesztőpedagógus még iskola előtt beazonosítson olyan jeleket, amelyek esetleges későbbi komolyabb problémákra utalnak, mint például a diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia. Így pontosan tervezett folyamatos fejlesztéssel tudja segíteni ezeket a gyermekeket is.

 

 

 

Gemkapocs

Kincsesláda Fejlesztőkuckó

bottom of page